Advertisement

Author Topic: Asked by a cousin to go ua ki (Dunno if that's how ya spell it) for him  (Read 3606 times)

Chewy

Ok,

So I was asked to ua ki (be his representative voice pretty much), which appears to be a somewhat easy role since it's not one of the bigger roles so I'm not too worried but wouldn't mind getting some advice.

I haven't really done this but am somewhat familiar with the process from attending traditional funerals.  I still have a couple of lingering questions on responses so if the more experienced guys could fill me in on the points that have Q's on or anything I might have missed.

Duties:
1)  Arrive early for the walk-in...
2)  Being his rep, I would take his beer and attached rice/meat from his bag, up to a guy who feeds it to the dead.  From what I've heard, I've heard people say something along the lines of "this is (relationship) so and so's" and that would be it.  But I heard this from some young guy so just wanted to double check if there's a better way..  
Q1:  Is there a proper way to introduce oneself and who you represent when presenting the rice/meat to the person feeding it to the dead?
3)  Bring the beer over to the Xyom Cuab table and pass it out to the Xyom Cuab.  I'm familiar with what to say when they thank you so I'm ok on this part.
4)  In another location, the cev Xyom Cuab will next go through the bag's and pull out the chickens (pigs from the bigger role parties).  They will then hand over the chicken and turn over the knife to you.  Usually I see the ki turn the chicken and knife back and pour the guy a drink.  I can never hear what they say because it's often pretty loud when this is going on as there are usually several people doing this. What I understand is that you can either cut it up yourself or ask them to do it and pour a drink for them.
Q2:  Is there a formal response?
5)  Next, you may be called to the table up front to discuss any unfinished business between the deceased and the party which you represent.  small role so no worries here.
Q3:  Which songs should i learn for this in the future?

This about ends it for duties as far as I know.  Please feel free to offer advice and constructively criticize.  Thanks to all.

« Last Edit: April 17, 2011, 07:07:15 AM by Chewy »

Like this post: 0

Adverstisement

yuknowthat

Q4-is pretty much ua tsaug rau tus hauv qhua ua tuaj nrog tuaj hlub, tuaj saib , tuaj xyua..it's faib hauv qhua sub..
tsev xyom cuab is pretty say the same ua tsaug to the guest but with more words adding to it...
and the guest is just mainly responding back to it

a little observation i did from hearing it..
xyom cuab-
Ua tsaug hauv qhua
"Ua tsaug lau! ............ (muam phauj, dab laug, etc...) lau! Yeeb vim yog peb tsev xyom cuag, tsev mob tsev tuag tsev puas tsev ntsoog, koj tsis cia li, koj tseem xav neej xav tsav, xab nruab xav ze, koj tseem cab yag cab nco, nyiaj txiag nto, dej caw nto, qaib noog nto, tshav ntuj nto tuaj pab peb tsev xyom cuab nta dab nta qhua ntseg lis log puav tam ncej txawb, hnub qab nram lub ntsis, yog peb xyom cuab
txawj ua lub neej ces yuav nco koj (muam phauj, txiv dab laug etc....) tus txiaj tus ntsim lau, yog peb xyom cuab tsis txawj ua lub neej ces koj tus txiaj tus tsim yuav ua nag tshauv nag tshia yaj xwb no laus mog! Ua tsaug lau! (ces pe xwb).
Kev ua tsaug hauv qhua thiab pab tshav ntuj ces hais tib yam xwb, tabsis thaum ua tsaug hauv qhua ces yus ntxiv ob peb lo no rau xwb, hais "dej caw nto, qaib noog nto" ntxiv. Hos yog yus yog tus teb luag lo lus tsaug los yeej hais tib yam thiab xwb, tabsis yus hloov lus me ntsis xwb.

tus ki-representative

Txais tsaug pab tshav ntuj
Tsis txhob ua tsaug lau! Yeeb vim yog nej tsev xyom cuag, tsev mob tsev tuag tsev puas tsev ntsoog, yam kuv (dab laug, muaj phauj etc...) txawj ua lub neej ces yuav cab yag cab nco, nyiaj txiag nto, tshav ntuj nto tuaj pab nej tsev xyom cuab nta dab nta qhua kom ntseg log puav tam ncej txawb, yeeb vim muab yam pus tseej yam, muab tsi pus tsheej tsi, twb muab tsis tau yam dab tsi tuaj pab nej xyom cuab, twb tuaj tauv tsis tau nej xyom cuab lub kua muag, tsis thxob ua tsaug, nkim lo tsuab xwb laus (ces tsa luag thaum luag pe yus thiab hais tias sawv laus, tsis txhob peb lau).

« Last Edit: April 15, 2011, 09:34:43 PM by yuknowthat »

Offline AppleBrook

• Jr. Poster
  • Respect: +34
    • View Profile
Q4-is pretty much ua tsaug rau tus hauv qhua ua tuaj nrog tuaj hlub, tuaj saib , tuaj xyua..it's faib hauv qhua sub..
tsev xyom cuab is pretty say the same ua tsaug to the guest but with more words adding to it...
and the guest is just mainly responding back to it

a little observation i did from hearing it..
xyom cuab-
Ua tsaug hauv qhua
"Ua tsaug lau! ............ (muam phauj, dab laug, etc...) lau! Yeeb vim yog peb tsev xyom cuag, tsev mob tsev tuag tsev puas tsev ntsoog, koj tsis cia li, koj tseem xav neej xav tsav, xab nruab xav ze, koj tseem cab yag cab nco, nyiaj txiag nto, dej caw nto, qaib noog nto, tshav ntuj nto tuaj pab peb tsev xyom cuab nta dab nta qhua ntseg lis log puav tam ncej txawb, hnub qab nram lub ntsis, yog peb xyom cuab
txawj ua lub neej ces yuav nco koj (muam phauj, txiv dab laug etc....) tus txiaj tus ntsim lau, yog peb xyom cuab tsis txawj ua lub neej ces koj tus txiaj tus tsim yuav ua nag tshauv nag tshia yaj xwb no laus mog! Ua tsaug lau! (ces pe xwb).
Kev ua tsaug hauv qhua thiab pab tshav ntuj ces hais tib yam xwb, tabsis thaum ua tsaug hauv qhua ces yus ntxiv ob peb lo no rau xwb, hais "dej caw nto, qaib noog nto" ntxiv. Hos yog yus yog tus teb luag lo lus tsaug los yeej hais tib yam thiab xwb, tabsis yus hloov lus me ntsis xwb.

tus ki-representative

Tsis txhob ua tsaug lau! Yeeb vim yog nej tsev xyom cuag, tsev mob tsev tuag tsev puas tsev ntsoog, yam kuv (dab laug, muaj phauj etc...) txawj ua lub neej ces yuav cab yag cab nco, nyiaj txiag nto, tshav ntuj nto tuaj pab nej tsev xyom cuab nta dab nta qhua kom ntseg log puav tam ncej txawb, yeeb vim muab yam pus tseej yam, muab tsi pus tsheej tsi, twb muab tsis tau yam dab tsi tuaj pab nej xyom cuab, twb tuaj tauv tsis tau nej xyom cuab lub kua muag, tsis thxob ua tsaug, nkim lo tsuab xwb laus (ces tsa luag thaum luag pe yus thiab hais tias sawv laus, tsis txhob peb lau).

this is awesome!  the sad part is that i cannot understand many of the words (the meaning and all).  this brings much difficulty in understanding this ordeal.

« Last Edit: June 14, 2011, 06:06:16 PM by AppleBrook »

If you are content to let me shine
NEVER walk one step behind...

megahmong

This is what I need to learn....Alway s the xyom cuab never the other end...

Advertisements